poniedziałek, 18 lutego 2019

Apartament czy hostel? Co wynająć we Wrocławiu


Nocleg jest nieodłącznym elementem podróżowania. Do wyboru mamy hotele, motele, pensjonaty, hostele, kwatery i apartamenty. Który wybierzemy zależy od zasobności naszego portfela i okoliczności w jakiej odbywamy naszą podróż. Ja skupię się na porównaniu hosteli i apartamentów.

Do Wrocławia wybrałam się na weekend, już kolejny raz i na pewno nie ostatni. To miasto z każdym pobytem zachwyca mnie coraz bardziej i zawsze chce tutaj wracać. Zazwyczaj wyszukuje ofert dużo wcześniej przed wyjazdem. W tym celu przeszukałam serwis booking.com i pod uwagę brałam hostele, pod warunkiem, że będą pokoje jednoosobowe lub dwuosobowe. Zdecydowałam się na Aparthotel Silver Apartments, wydawał mi się najlepszy, spodobały mi się zdjęcia, no i cena również. Pomyślałam “idealny dla mnie” i po niedługim namyśle, trochę spontanicznie zarezerwowałam go na najbliższy weekend i nie żałuje!

Poniżej opiszę co mi się w nim spodobało i dlaczego jeszcze do niego wrócę oraz o tym czemu nie wybrałam hostelu.

Hostele
We Wrocławiu według booking.com jest 66 hosteli. Ich zaletą jest cena i zlokalizowanie w centrum miasta. Posiadają pokoje koedukacyjne czyli mające po kilka łóżek - najczęściej piętrowych to zasadnicza różnica pomiędzy innymi obiektami noclegowymi - tutaj rezerwuje się łóżko w pokoju np 10- osobowym, co oznacza, że pokój dzielimy z obcymi ludźmi. W niektórych hostelach jest podział na pokoje żeńskie i męskie. Dla osób ceniących prywatność i spokój hostel stanowczo odradzam. To pierwszy powód, dla którego wolę apartament. Podczas moich podróży chce się wyciszyć i  odpocząć a niestety nie zawsze to się uda w pokoju dzielonym z obcymi ludźmi. No chyba, że będziemy mieli  szczęście i w pokoju zostaniemy zakwaterowani sami, co niestety jest rzadkością. Ogólnodostępne pomieszczenia to kuchnia, łazienka i duża sala, na której często spotykają się hostelowi goście tworząc studencką atmosferę. Niektóre z hosteli mają pokoje jedno i dwuosobowe, ale cena podobna jest do ceny apartamentu, w którym będzie własna łazienka, aneks kuchenny a przede wszystkim spokój i niezależność. W hostelach znajduje się recepcja oraz w niektórych podawane są śniadania.

Dla kogo polecam hostel?
Zarezerwowanie łóżka w hostelu jest najbardziej opłacalne dla osoby podróżującej w pojedynkę, bo nie musi dopłacać do pokoju tak jak jest to w hotelu czy innych obiektach, a także grupie znajomych, których pobyt we Wrocławiu jest celem turystycznym oraz imprezowym. Zaletami noclegu w hostelu jest  poznanie nowych znajomości często również międzynarodowych i rozmowy w innych językach. Hostel polecam osobom towarzyskim, singlom, turystom odbywającym samotne podróże oraz grupie znajomych.

Apartamenty
To najnowsza forma noclegu doceniona przez turystów i bardzo mnie to cieszy. Dużo podróżuje, i tak jak już wyżej wspomniałam cenię sobie niezależność, spokój i prywatność. Lubię czuć się swobodnie “jak w domu”, więc najczęściej korzystam z apartamentów. Podczas moich podróży, jak już pisałam  chcę się wyciszyć i uspokoić co niestety w hostelu jest często utrudnione. Apartament to niewielkie mieszkanie wynajmowane na doby z własną łazienką, kuchnią lub aneksem kuchennym, z którego namiętnie korzystam. Lubię sama przygotowywać sobie posiłki, gotowanie sprawia mi przyjemność nawet podczas wyjazdów. Silver Apartments znajduje się w nowoczesnym budynku Justin Center przy ul. Krawieckiej 3, 500 m od Rynku. Zarezerwowałam studio - dla mnie i chłopaka, z dużym, podwójnym i bardzo wygodnym łóżkiem. A w hostelach łóżka są niestety pojedyncze i nie zawsze wygodne. Do wyboru mieliśmy jeszcze apartamenty z jedną sypialnią lub dwoma. Studio było spore, przestrzenne i stylowo urządzone, po wejściu do niego nie chciałam już wychodzić :).  Rezerwując apartament najlepiej zadzwonić bezpośrednio do Silver Apartments. Obecnie mają zimowe zniżki, promocje 2+1 i ceny last minute. Znajduje się tam również recepcja i parking. Na stronie opisane są dodatkowe usługi oferowane przez aparthotel. Najbardziej podstawowe to śniadanie w pobliskiej restauracji lub zaprzyjaźnionym hotelu, w których zjemy pyszne śniadanie za 20, 30 zł oraz dodatkowe sprzątanie. Te bardziej konkurencyjne, których żaden hostel nie oferuje są zakupy do apartamentu oraz zorganizowanie przez firmę romantycznej kolacji przy kwiatach i świecach. Dla ciekawskich miasta Silver Apartments załatwi wykwalifikowanego przewodnika miejskiego.

Dla kogo polecam apartament?
Apartamenty mogę polecić osobom, które cenią sobie prywatność i wysoką jakość usług. Polecam parom, rodzinom, klientom biznesowym, którzy przyjeżdżają do miasta w celach nie tylko turystycznych, ale i biznesowych. W przeciwieństwie do hostelu, tu goście mogą poczuć się jak w domu, a dodatkowo mają przestrzeń do pracy. Co mi się najbardziej podobało to nienachalna obsługa i luksusowe wnętrza apartamentu. Wysoka jakość usług, również tych dodatkowych, których żaden hostel nie oferuje. W apartamentach są wygodniejsze łóżka, a jak wiadomo dobry sen to gwarancja udanego odpoczynku. Polecam wynająć apartament także osobom, które wolą lub muszą przygotowywać sobie posiłki sami. W Silver Apartments każdy gość traktowany jest indywidualnie, a apartamenty są niepowtarzalne. Dopracowane szczegóły i idealny wystrój sprzyjają wypoczynkowi i miłym wspomnieniom z pobytu.

Te dwie formy noclegu są bardzo różne, a każda z nich ma swoich zwolenników jak i przeciwników. A wy z jakich obiektów noclegowych korzystacie? Wolicie hostele czy apartamenty?


W tygodniu ceny apartamentu są niezwykle niskie!


Promocyjna cena apartamentu na booking.com 124 zł!


Przykładowy pokój w hostelu



Apartament Granit w Silver Apartments


Aneks kuchenny w apartamencie Granit




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz